icon_white_mail
icon_white_search
icon_white_tree
icon_white_home

CZE  

SDRUŽENÍ SPLAV, Z.S.

info@sdruzenisplav.cz     +420 732 578 889


Aktuální výzvy MAS


Formuláře žádostí:


SZIF–Portál farmáře MS2014+

Řídící orgány:


obr

obr
obr
obr
obr

obr
obr

Pracovní skupiny v MAP a jejich práce

  

USPOŘÁDÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN V MAP III NA RYCHNOVSKU

 

V navazujícím projektu MAP III se setkáváme v nových pracovních skupinách (PS). Část z nich je jednotná pro všechny místní akční plány, jiné jsme vytvořili pro aktivní práci v regionu. Předpokládáme, že pracovní skupiny postupně začnou pracovat samostatně na úžeji vymezených tématech. Budou zvát odborníky a svá setkání provazovat se semináři a kulatými stoly. Pracovní skupina se schází nepravidelně, ale alespoň 4x ročně. Nedílnou náplní všech PS je vytváření a projednávání dokumentů a podkladů v procesu místního akčního plánování a přinášení vlastních námětů.

 

Do pracovních skupin se můžete přidat, když nám odpovíte ve formuláři.

 

Přehled zasedání a výstupů Pracovních skupin je zde.

 


 

Tematické pracovní skupiny (TPS):

To jsou ty více „naše“, budou se scházet na delší dobu a propojovat. Jejich zástupci budou delegováni do níže uvedených průřezových TPS pro dobrý přenos informací. PS budou zpracovávat dokumenty, návrhy aktivit a podklady pro Řídicí výbor MAP, navrhovat další odborníky a dávat podněty realizačnímu týmu. Zároveň budou pod vedením vedoucího PS sami zpracovávat dílčí úkoly a konzultovat s RT dané implementační aktivity.

 

Vzdělávání pro 21. století je zaměřena na dítě a žáka v procesu vzdělávání a jeho přípravu na život po škole a na školu jako funkční, inspirující a dynamickou instituci. Cílem práce je naplnění priority, kterým je samostatně rozhodující se motivovaný žák odpovědný za sebe a vnímající okolí. Ve školách působí vzdělávající se, spokojení učitelé, kteří jsou motivujícím vzorem pro žáky i rodiče. Ve skupině uvítáme odborníky ve vzdělávání a školství, učitele, ředitele, další pracovníky MŠ, ZŠ i SŠ, zástupce NNO pracujících se školami, zřizovatele, členy školských rad, zástupce středních škol z regionu i zaměstnavatelů, kreativní osobnosti a vůbec každého, koho zajímá, jak se rozvíjejí naše školy a jak chtějí udržovat vzdělávání v tempu s dobou

 

Vzdělávání ve spolupráci a otevřenosti je zaměřena na komunikaci (lidí) a spolupráci (subjektů), společné plánování a sdílení zkušeností v regionu. Cílem práce skupiny je naplnění priority, kterým je stav, kdy proces vzdělávání probíhá individualizovaně, v malých skupinách v duchu osobní odpovědnosti, neselektivně a prakticky v otevřených a spolupracujících školách, které dostávají odbornou podporu a fungují v přehledném a jasném systému. Ve skupině uvítáme ředitele, učitele i zřizovatele škol, rodiče, členy školských rad, pracovníky NNO a spolků pracujících s dětmi do 15 let, zástupce neformálního a zájmového vzdělávání, odborníky a aktivisty, zástupce celokrajských organizací.

 

Platforma vedení s spoupráce škol se zaměřuje na spolupráce na různé úrovni a společné sdílení řešení mezi vedením škol nebo týmy škol.

 

 

Průřezové pracovní skupiny (PPS):

Rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka

Do činnosti PS jsou zapojeni hlavně učitelé a lídři/experti z daného území. Obsahem práce je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka. Součástí práce této PS je začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka.

 

Rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka

Do činnosti PS jsou zapojeni především učitelé a lídři/experti z daného území. Obsahem práce pracovní skupiny je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka. Nedílnou součástí práce této PS je začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou matematické gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka. Důležitou náplní je i projednávání dokumentů a podkladů v procesu místního akčního plánování.

 

Rovné příležitosti ve vzdělávání

V této PS jsou vítáni zřizovatelé a ředitelé škol, pedagogičtí pracovníci, pracovníci s dětmi a mládeží a poradenských zařízení, další odborníci a rodiče. Obsahem práce je zejména vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuze o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a i uvnitř škol. PS je určena také k řešení přechodů ve vzdělávání (MŠ/ZŠ, první a druhý stupeň ZŠ, ZŠ/SŠ, ZŠ/víceletá gymnázia). Práce členů PS se odvíjí od Metodiky rovných příležitostí ve vzdělávání pro prioritní osu 3 OP VVV, která byla schválena vládou ČR.

PS na základě získaných znalostí a zkušeností posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělání. PS také vytváří popis stávajícího stavu této problematiky v území, popis příčin (důvodů) tohoto stavu a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu. PS pro rovné příležitosti se aktivně podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizaci dokumentace MAP. 

 

PS pro udržitelné financování 

PS je rovnoměrně složena ze zástupců obcí v území (zřizovatelů), ředitelů škol (nebo jejich zástupců) a odborníků.

Tato PS plánuje náklady a zejména identifikaci finančních zdrojů pro realizaci naplánovaných aktivit ve strategickém rámci MAP.  Jedná se o doporučení jednotlivých finančních zdrojů (strukturální fondy EU, státní rozpočet ČR, rozpočet kraje, dohodnuté financování v rámci Mikroregionu, rozpočty jednotlivých obcí, rozpočty škol, jiné zdroje apod.). PS připravuje podklady pro rozhodování Řídicího výboru a aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizaci dokumentace MAP. 

PS se může zabývat i dalšími tématy: prioritizací investičních záměrů v SR MAP – nastavením optimální sítě škol a školských zařízení v území, posouzením zdůvodnění potřebnosti, využitelnosti, efektivity a udržitelnosti investičních záměrů předkládaných do SR MAP v kontextu daného území, vytvořením návrhu jednotné metodiky financování provozu škol a školských zařízení na daném území, která bude garantovat kvalitní zázemí pro počáteční vzdělávání na všech školách v regionu. Součástí může být i zvážení možnosti společného postupu při nákupu energií a dalších komodit vedoucích k úsporám. Důležitou sférou, kterou se pracovní skupina může zabývat, je podpora škol v oblasti poradenství a administrativně správního servisu. Jedná se o právní, správní, personální, finanční, účetní, manažerské poradenství a možnost pomoci při čerpání prostředků ze strukturálních fondů EU. Cílem je navrhnout systémová opatření, která povedou ke snížení administrativní zátěže vedení škol.